Witamy na stronie BIP PZD w Sanoku
Powiatowy
Zarząd Dróg w Sanoku
ul. Witkiewicza 8
38-500 Sanok
tel./fax: (0-13) 46 42 445,
tel.: (0-13) 46 42 446
Formularz
kontaktowy
Godziny
urzędowania
Poniedziałek - Piątek: 7:00 - 15:00
Powiatowy
Zarząd Dróg w Sanoku działa na podstawie uchwały Nr V/14/1999 Rady Powiatu
Sanockiego z dnia 22 stycznia 1999r. w sprawie utworzenia jednostki
organizacyjnej "Powiatowy Zarząd Dróg" na podstawie ustawy z dnia 5
czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. Nr 91 poz. 578 z późn. zm.)
oraz art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz. U.
Nr 155, poz 1014).
Do zadań
Zarządu Dróg należy w szczególności:
- współpraca z Zarządem Powiatu i
odpowiednimi jednostkami w zakresie:
- opracowania projektów planów
rozwoju sieci drogowej,
- przygotowania infrastruktury
drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywania innych zadań na rzecz
obronności kraju,
- pełnienie funkcji inwestora w
zakresie dróg powiatowych,
- opracowywanie projektów planów
finansowych budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg oraz obiektów
mostowych,
- utrzymanie nawierzchni, chodników,
obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń
związanych z drogą,
- realizacja zadań w zakresie
inżynierii ruchu,
- wnioskowanie do Zarządu Powiatu
Sanockiego o zmiany w zakresie organizacji ruchu oraz przedkładanie projektów
tych zmian do akceptacji,
- udzielanie informacji użytkownikom
dróg o stanie przejezdności dróg powiatowych,
- koordynacja robót w pasie drogowym,
- wydawanie zezwoleń na zajęcie psa
drogowego, na zjazdy z dróg, na przejazdy po drogach publicznych pojazdów z
ładunkiem lub bez ładunku o masie, naciskach osi lub wymiarach przekraczających
wielkości określone w odrębnych przepisach oraz pobieranie opłat i kar
pieniężnych,
- wydawanie decyzji o przywróceniu do
poprzedniego stanu samowolnie naruszonego pasa drogowego lub zarezerwowanego
pasa terenu,
- wydawanie zezwoleń na lokalizowanie
w pasie drogowym oraz na obiektach mostowych urządzeń lub obiektów związanych z
gospodarką drogową lub potrzebami ruchu,
- prowadzenie ewidencji dróg i
drogowych obiektów mostowych,
- przeprowadzanie okresowych kontroli
stanu dróg i obiektów mostowych,
- wykonywanie robót interwencyjnych,
robót utrzymaniowych i zabezpieczających,
- przeciwdziałanie niszczeniu dróg
przez ich użytkowników,
- przeciwdziałanie niekorzystnym
przeobrażeniom środowiska mogącym powstać w następstwie budowy lub utrzymania
dróg,
- wprowadzanie ograniczeń bądź
zamykanie dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie
objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób i mienia,
- dokonywanie okresowych pomiarów
ruchu drogowego,
- sadzenie, utrzymanie oraz usuwanie
drzew i krzewów oraz pielęgnacja zieleni w pasie drogowym poza obszarami
zabudowanymi,
- prowadzenie gospodarki gruntami i
innymi nieruchomościami znajdującymi się w zarządzie jednostki,
- wypłata odszkodowań wynikających z
przepisów o gospodarce nieruchomościami oraz z przepisów kodeksu cywilnego.
Opublikował: Paweł Rogoz
Publikacja dnia: 27.04.2023, 07:18
Dokument oglądany razy: 14 197
Podpisał: Paweł Rogoz
Dokument z dnia: 24.04.2023