Powiatowy Zarząd Dróg w Sanoku

ul. Witkiewicza 8
38-500 Sanok
tel./fax: (0-13) 46 42 445,
tel.: (0-13) 46 42 446

Godziny urzędowania
Pon. - Pt.: 7:00 - 15:00

Witamy na stronie BIP PZD w Sanoku

To jest archiwalna wersja strony z dnia 24.04.2023, 00:00. Przejdź do wersji aktualnej.
Zmieniona z powodu: Formatowanie treści

Powiatowy Zarząd Dróg w Sanoku

ul. Witkiewicza 8
38-500 Sanok

tel./fax: (0-13) 46 42 445,
tel.: (0-13) 46 42 446

Formularz kontaktowy

Godziny urzędowania
Poniedziałek - Piątek: 7:00 - 15:00

 

Powiatowy Zarząd Dróg w Sanoku działa na podstawie uchwały Nr V/14/1999 Rady Powiatu Sanockiego z dnia 22 stycznia 1999r. w sprawie utworzenia jednostki organizacyjnej "Powiatowy Zarząd Dróg" na podstawie ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. Nr 91 poz. 578 z późn. zm.) oraz art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz 1014).

 

Do zadań Zarządu Dróg należy w szczególności:

współpraca z Zarządem Powiatu i odpowiednimi jednostkami w zakresie:

opracowania projektów planów rozwoju sieci drogowej,

przygotowania infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywania innych zadań na rzecz obronności kraju,

pełnienie funkcji inwestora w zakresie dróg powiatowych,

opracowywanie projektów planów finansowych budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg oraz obiektów mostowych,

utrzymanie nawierzchni, chodników, obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą,

realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu,

wnioskowanie do Zarządu Powiatu Sanockiego o zmiany w zakresie organizacji ruchu oraz przedkładanie projektów tych zmian do akceptacji,

udzielanie informacji użytkownikom dróg o stanie przejezdności dróg powiatowych,

koordynacja robót w pasie drogowym,

wydawanie zezwoleń na zajęcie psa drogowego, na zjazdy z dróg, na przejazdy po drogach publicznych pojazdów z ładunkiem lub bez ładunku o masie, naciskach osi lub wymiarach przekraczających wielkości określone w odrębnych przepisach oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych,

wydawanie decyzji o przywróceniu do poprzedniego stanu samowolnie naruszonego pasa drogowego lub zarezerwowanego pasa terenu,

wydawanie zezwoleń na lokalizowanie w pasie drogowym oraz na obiektach mostowych urządzeń lub obiektów związanych z gospodarką drogową lub potrzebami ruchu,

prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych,

przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i obiektów mostowych,

wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających,

przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników,

przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać w następstwie budowy lub utrzymania dróg,

wprowadzanie ograniczeń bądź zamykanie dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób i mienia,

dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego,

sadzenie, utrzymanie oraz usuwanie drzew i krzewów oraz pielęgnacja zieleni w pasie drogowym poza obszarami zabudowanymi,

prowadzenie gospodarki gruntami i innymi nieruchomościami znajdującymi się w zarządzie jednostki,

wypłata odszkodowań wynikających z przepisów o gospodarce nieruchomościami oraz z przepisów kodeksu cywilnego.

 


Opublikował: Paweł Rogoz
Publikacja dnia: 24.04.2023, 10:21
Dokument oglądany razy: 2 101
Podpisał: Paweł Rogoz
Dokument z dnia: 24.04.2023